DİĞER
Ebru Erbaş Aysel Bora'yı uğurlarken son sözü Bora'nın yayın dünyasından sevenlerine bırakıyor: Ayça Sezen, Korkut Erdur, Maya Arıkanlı Özdemir, Melike Karaosmanoğlu, Mert Tanaydın, Saadet Özen, Sosi Dolanoğlu, Tomris Alpay, Yiğit Bener.
Salih Korkut Peker’in albümünün çıktığını duyar duymaz başladım döndürmeye. İlk atışta dört kere dinlemiş olabilirim... Hayatıma bir tane daha güzide bir albüm eklenmesinin mutluluğunu hem sahibiyle paylaşmak hem de hikâyesini duymak üzere kendisiyle temasa geçtim. Söz sözü açtı, Denize Dik’ten beriye ve ötelere kadar gittik.
"Dede Korkut hikâyelerinde en sevdiğim, en hayran olduğum karakter Banıçiçek. Onun özgünlüğü tek başına hikâyeleri bir başyapıt yapmaya yeter bence. Banıçiçek, Bamsı Beyrek’in karısı. Araştırmacılar Bamsı Beyrek ile Odysseus, Banıçiçek ile de Penelope arasında paralellik kurarlar. Ama bence Banıçiçek Penelope’den daha ilginç bir karakterdir."
Neden Çetin Altan'ın Refik Halid'le karşılaştığında “Hâlâ piyanoya çivi çakıyorlar üstad” dediğini, neden bu memlekette piyanoya çivi vuranlardan olmayanların piyanolarına ısrarla ve mütemadiyen çivi çakıldığını şimdi anlıyordum...
Kültürün, anlatının bir köşesinde birlikte mücadele verirken, karşımıza nice Humbaba misali engeller çıkarken, Gılgamış ile Enkidu’nun kardeşlik ve cesaret bağını simgeleyen üç katlı ip gibi kenetleniyoruz birbirimize...
Korkut Boratav’ın Dünyadan Türkiye’ye, İktisattan Siyasete kitabı, elinde tahta kalemiyle anlayamayacağınız grafikler çizip sizi boğan akademisyenlerinkine benzemiyor. Kitabın günlük dili olan bitenden biraz uzaklaşıp bir şeyleri görmeyi kolaylaştırıyor
© Tüm hakları saklıdır.